maandag 25 maart 2019

'Ditjes en datjes': thema: hoog in de lucht

Activiteiten, belevenissen en ervaringen van het voorbije thema.







- Hoog in de lucht. Wat zien we daar?
We gingen op onze rug op de speelplaats liggen en keken wat we zoal zagen voorbijkomen.
Terug in de klas schreef de juf alles op papier, ze had ook prenten mee van wat we gezien hadden: een vogel, een vliegtuig, wolken, de zon … Maar soms zie je ook nog andere dingen in de lucht: een helikopter, een luchtballon, een bij (Maja, de bij), de regen, een ballon, een vlieger, een raket, de maan en de sterren (als het donker is), de Heidi-baan in Plopsa-land daarmee ga je hoog in de lucht.
- De kleuters mochten vliegtuigen meebrengen van thuis en daarmee maakten we een vliegveld.
- We luisterden naar het prentenboek van ‘Kaatje in het vliegtuig’. We leerden weer nieuwe woordjes bij: opstijgen en landen, de piloot, een koffer, een gordel.
- We maakten een vliegtuig in onze klas. We schilderden het in mooie kleuren. Iedereen kon met zijn koffer vertrekken op reis. De piloot bracht ons veilig op onze bestemming.
- We luisterden met de koptelefoon op naar liedjes over ‘vliegen’.
- Ook op de tv zagen we allerlei leuke filmpjes en liedjes over vliegen en vliegtuigen.
- Met het prentenboek ‘Wolkje’ zagen we dat wolken allerlei vormen kunnen aannemen.
- We gingen zelf aan de slag, we knipten witte snippers papier en kleefden die op.
Sommigen zagen er een vliegtuig in, of een poes of een hond. Iemand zag een giraf.
- Ondertussen oefenden we voor ons optreden op het schoolfeest.
- Op de i-pad speelden we een spel: wat vliegt in de lucht, wat rijdt op de weg en wat vaart op het water.
-We kregen elk een ballon aan een draad en lieten die vliegen en bewegen in de lucht.
-We sloten ons thema af met ons optreden op het schoolfeest ‘Family Airlines’.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten