Onder ‘ditjes en datjes’ komen de activiteiten, de belevenissen en ervaringen van het voorbije thema.
- Nellie en Cézar hadden zich verstopt in een sporttas, in deze grote tas zaten allerlei andere soorten tassen en zakken.
- Wie durft zoals Nellie en Cézar ‘in’ de tas?
- We speelden in de zaal een spel met onze schooltassen. We stapten rond op muziek en bij een stop voerden we allerlei opdrachten uit.
- In het poppenhuis konden we spelen met allerlei handtassen en in de zandtafel konden we zakjes vullen met zand. Daarbij kwamen de begrippen ‘vol en leeg’ aan bod.
- We versierden onze knutseltas met verf en konden een schooltas schilderen.
- Kleurenspel: Leg de spullen in de juiste schooltas.
-
Juliette bracht ook een tasje mee. Daarin zat haar knuffel ‘doudou’. De week
erop had ze een grote tas mee met een bal. De begrippen ‘groot en klein’ werden
geoefend.
- Spel: vul de schooltas van Nellie en Cézar met dezelfde voorwerpen.
- In de
experimenteertafel kwamen allerlei zakken en tassen. Die konden we ‘open’ en
‘dicht’ maken.
- Voelspel: wat zit er in de zak?
- Wie
durft er net zoals Nellie en Cézar en juf in de slaapzak?
- Met plasticine rolden we balletjes en vulden er verschillende zakjes mee.
- Aan het frietkraampje konden we zakjes vullen met frietjes.
- Met de vertelschort herhaalden we de woordjes van het thema.
- We keken naar Tik-tak over zakken en tassen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten