Onder ‘ditjes en datjes’ komen de activiteiten, de belevenissen en ervaringen van het voorbije thema.
- We maakten kennis met de
klas, de juf, de vriendjes en het nieuwe speelgoed in de hoeken.
- We leerden Nellie, de muis en Cézar, de kikker kennen.
- We gingen aan de slag met de technieken: schilderen, knippen, kleven en
kleuren.
- Met Nellie en Cézar leerden we de begrippen: blij en verdrietig kennen.
- We leerden de eerste liedjes en versjes.
- We maakten kennis met allerlei kalenders: de dagkalender (wat doen we
vandaag), de weekkalender (gekleurde flesjes), de weerkalender (welk weer is
het vandaag), en de gevoelenskalender (ik voel me blij, bang, boos, verdrietig)
- We maakten kennis met Juliette, ons Frans vriendinnetje.
- We kunnen nu ook ‘goeiemorgen’ zeggen tegen elkaar.
- We keken naar het verteltheater:'Wannes gaat naar school'.
- Samen met Anna leerden we opruimen.
- We genoten van de eerste tik-tak voorstelling.
- Tijdens de zonnige namiddagen speelden we in de grote zandbak of reden we met
de fietsen.
- We speelden een kleurenspel en memorie.
- We hadden ook al 2 jarigen in ons klasje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten